1 og 2 plass til Elgane i NM par Speedway 2017👍💪👏🇳🇴

Postet av Elgane Motorsykkelklubb den 25. Jun 2017

Lasse Fredriksen fra Varhaug og Lars Figved fra Nærbø tok 1 plassen med god Margin. Av Lasse fikk vi se suveren kjøring som vi har sett av han ved flere anledninger tidligere. Lars imponerte i sin Deby i NM par 500cc. Han hadde flere avgjørende øyeblikk i flere heat. Glenn Moi fra Varhaug og Espen Sundvor fra Varhaug kjørte inn til 2 plass Det var fra begynnelsen av ganske uavgjort da første heatet startet med 3-3 mellom de 2 Elgane parene så spenningen lå i luften lenge. De fikk god motstand fra Skiens paret Jarle Køhn Skjæveland fra Klepp og Kenneth Smith fra Skien. Som endte på 3 plass til slutt. Tommy Thu som kjørte et blanda NMF par med Daniel Hauge fra Kristiansand hadde ingen mulighet da han ble kjørende alene pga Daniel sin motor gikk sun...

Det gikk ikke så bra for Oslo paret Truls Kamhaug og Roy Marthinsen. Truls krasjet begge syklene sine i begynnelsen av løpet og Det ble for mye mekking for å få de klar igjen. Så Truls uteble desverre fra flere heat.

Funsjonærer /frivilige /banemannskap gjorde en kanon innsats for å få etter forholdene et perfekt arrangert stevne i havn på relativt kort tid med slodding hvert 2 heat som ga så like forhold for alle som mulig😊👍 All honnør til banemannskap Rolf Netland, Torstein Reiestad og Magne Varhaug😊😊👍 Remi Ueland var sjef på starten😊 Elgane Motorsykkel klubb takker alle som ga sin tid til å hjelpe med å arrangere NM par 👍