Elgane Tok 1 og 2 plassen i Norgesserien i helgen på Elgane Motorstadium under krevende forhold, da banen hadde fått mye regn før løpet!

Postet av Elgane Motorsykkelklubb den 22. Aug 2016

Espen Sola kjørte veldigt bra og stakk av med 1 plassen😊👍 Mathias Pollestad kjørte og veldigt bra,!😊👍 var uheldig 1 heat der han kjørte av banen pga tung bane. Fikk ordnet det og kjørte kanon de neste heatene.👍 På 3 plass kom Ivar Sveen fra Mjøsa. Resten av førerne slett med denne banen og fikk det ikke til, men de kommer igjen. Ingen skader, så løpet gikk bra etter forholdene. Mathias og Espen ble tilbudt plass på landskamp på Lunner mot Sverige og Finland 10 -11sep Espen takket ja, men Mathias måtte takke nei da det kolliderte med noen av teamets planer.

Det åpnet plassen for Ragnvald og Jesper som ble tilbudt å dele på plassen med det grunnlag at de har vært blant de 2 beste 11 åringene i Norge gjennom hele sesongen. Da kjører de hver sin dag og er reserve hver sin dag. Sist de var i Oslo hadde de et Kjemperaskt omkjøringsheat seg i mellom, håper de kjører som da. Dvs Elgane Stiller med 3 personer på landslaget på begge landskamper med reserve. Espen Sola, Jesper Våland og Ragnvald Håland. Men vi håper å se Mathias i denne sammenheng snart! Blir spenende neste år når han er gammel nok til å delta i EM og V