Første landskamp Speedway 500cc Med 2 førere fra Elgane motorsykkel klubb!

Postet av Elgane Motorsykkelklubb den 19. Mar 2017

Landskamp mellom Norge, Danmark, Tyskland og Nederland. Banen har navnet MC Ludwigslyst som holder til ca 2 timer inn i Tyskland.

Vi ble lovet trening i 4 timer fredag. Hvor vi etter mye om og men fikk lov å trene i en time. De har støy forbud på fredager, så etter en time ringte ordføreren og stoppet oss.

Lars og Rune stoppet i Danmark ettersom vi ikke fikk lovet trening og da av sikkerhet så vil de satse på Malmø om to uker. Vi får tak på en tysk fører som trer inn i plassen til Lars.

Dagen starter med at Lasse ikke er i form og trekker seg. Vi er da tre norske og en tysk til start. Men motet er på topp.

Espen Glenn Kenneth

Espen starter første heat med å plukke 3 poeng etter en knall god og første mann ut av start.

Har 1 poeng i sine neste 2 heat med mye kjemping om andre plassen.

Han blir satt inn i heat 18 hvor det dessverre ble en tur i luftgjerdet etter et hull i banen, resultat en bøyd gaffel. Avslutter med 1 poeng i siste heat hvor det skilte 2 meter på andre plassen.

Han ga alt i dag og er fornøyd med dagens resultater.

Glenn starter ut med 1 poeng i de to første heatene hvor det er kamp om 2 plassen, får inn 2 poeng i heat 3 og får i tillegg et kraftig grep i banen ut av svingen, kan slår kneet og er innom å får sjekket dette. Rister det av seg med god oppbakking av resten av Teamet, som stiller opp å fikser svanehalsen som er klemt flat. Går han ut å får 2 poeng. Blir satt inn i heat 23 og der avslutter han med en strålende 3 poenger etter god fight.

Han er fornøyd med dagen med utfall av kun en sykkel å stille med.

En motor røyk i går under trening og en motor som ikke kan brukes. Så alle gode ting er tre!

Kenneth starter ut i sine første tre heat med 1 poeng. Hukker i et hull og blir slengt ut i svingen som gjorde at han mistet 2 plassen i heat 8. Han fikk seg en liten smell i edle deler, men dette resulterte i 2 poeng i siste heat. Han er fornøyd med dagen og syntes det var en god start på årets sesong.

Vi var heldige som fikk låne Maximillan Pott som er Tysk. Han hjalp oss å få inn 5 poeng i dagens løp.

Resultatet til slutt ble

Danmark med 1 plass og 47 poeng.

Tyskland med 2 plass 35 poeng.

Norge med 3 plass og 25 poeng.

Nederland 4 plass og 4 poeng.

Takk for en god start på sesongen. Dere var gull verdt alle sammen.

Hilsen stolt lagleder -Lina-