Prøvekjøring

Prøvekjøring foregår under ordnende forhold på Elgane Motosportklubb.

-OBS: Prøvekjøring vil foregå første søndag i hver mnd!

-For avtale prøvekjøring, kontakt Øyvind Knutsen på mobil 917 63 454, eller mail 73knutsen@gmail.com

For og prøve...Les under for mer info.

Vi disponerer en Yamaha PW50 (48cm setehøyde, automat), en Honda CRF110 (64cm setehøyde, halvautomat), og en Yamaha 125 (80cm setehøyde) for prøvekjøring. På grunn av stor pågang og dyrt utstyr, så legges det opp til å låne Elgane sine sykler kun 1 eller 2 ganger. Etter dette oppfordres det til å kjøpe egen sykkel og eget utstyr.

Kom og prøv lisens:

En "kom og prøv" lisens er en midlertidig lisens som du kan kjøre på i 3 mnd for å se om dette er noe en vil drive med før en tar kursa for å få full lisens. Denne kan kun kjøpes 1 gang per utøver og for å få kjøpt denne lisensen så må en melde seg inn i en NMF tilsluttet klubb. For førere under 18 år så må lisensen kjøpes av en foresatt.

Fremgangsmåte for kjøp av "kom og prøv" lisens:

For førere over 18 år:

1. Lag bruker på minidrett.no og meld deg inn i Elgane MSK, trykk her for info om medlemskap og fremgangsmåte.
  2. Last ned appen som heter «Kom og Prøv lisens – NMF» på mobiltelefonen.
  3. Logg inn med brukeren du har opprettet på minidrett.no
  4. Velg kjøp for deg selv.
  5. La app søke opp dine medlemskap og velg rett medlemskap.
  6. Huk av for at du har lest vilkårene og trykk fortsett.
  7. Lisens er nå lagt i handlekurven, trykk betal og gjennomfør betaling.

For førere under 18 år:

1. Lag bruker på minidrett.no for både deg selv og barnet, barnet sin bruker må lages med en annen e-post adresse enn den foresatte sin bruker.
  2. Meld barnet inn i Elgane MSK, trykk her for info om medlemskap og fremgangsmåte.
  3. Last ned appen som heter «Kom og Prøv lisens – NMF» på mobiltelefonen.
  4. Logg inn med brukeren til den foresatte som du har opprettet på minidrett.no
  5. Velg «legg til lisens for en annen»
  6. Logg inn med barnets brukernavn og passord.
  7. Huk av for at du har lest vilkår og trykk fortsett.
  8. Lisens er nå lagt i handlekurven, dersom du skal kjøpe for flere personer kan du gjenta prosessen – hvis ikke, trykk betal og gjennomfør betaling.

Kjøreutstyr og beskyttelse

Det må brukes korrekt og skikkelig kjøreutstyr beregnet på motocross.

• Hjelm uten visir
  • Kjørebriller.
  • Rustning/brynje som beskytter bryst og rygg.
  • Kne- og albue-beskyttelse.
  • Kjøresko.
  • Bukse som tåler varme fra motor
  • Trøye og hansker.

Trykk her for å komme til NMF sin side om kom og prøv lisensen.