Historisk helg på Elgane Motorstadium!! Endte med Mathias Pollestad på 5 plass VM 85cc YGT og Espen Sola 13 plass 👍

Postet av Elgane Motorsykkelklubb den 10. Jul 2017

Ingen gang i historien før har 2 Nordmenn kommet til Finale i VM YGT 85cc. Og Mathias Pollestad sin sensasjonelle 5 plass er beste plassering i dette mesterskapet for noen Nordmann noen gang. Vi gikk inn i finale dagen med sky høye forventninger til desse to guttene våre, Klubben er veldigt stolt over Espen Sola og Mathias Pollestad sin prestasjoner 😊👍 Vanskelighetsgraden ble stor i finale, men våre gode venner i Danmark så ut til å takle utfordringene bra. Vi gratulerer Danmark med alle 3 pallplasseringer i Finale👍😊

FIM var svært fornøyd med Elgane MK sitt arangemang. Og vi i Elgane vil takke alle frivilige funsjonærer som stilte opp nå i ferien. Og igjenn for et banemannskap som gjorde hele arangemanget mulig😊👍. Vi på Elgane beklager at været ble fuktig, men denne helgen var det fuktig over store deler av Norden. Været kan desverre ingen styre.

Og vi vil ikke minst takke alle de 32 eliteutøvere som tok turen til Elgane for denne eventen og som ga en beinhard Konkuranse. Og ikke minst publikum😊👍 Kjekt å se så mange på Elgane! Velkomnen igjenn! Er kjekt å se på motorsport!

Våre 2 gutter er allerede i gang med forberedelsene til EM 85cc i Vetlanda Sverige. En fin stor bane. Lykke til Espen og Mathias !! Dette blir spenende!